ServiceDesk Plus OAuthentication Yapılandırma | WOTECH

OAuth Mail Yapılandırma

ServiceDesk Plus OAuthentication Yapılandırma

Microsoft, 1 Ekim 2022 tarihinden itibaren Exchange Online'da Outlook, EWS, POP, IMAP, EAS ve RPS protokolleri için temel kimlik doğrulamasını (Basic auth) devre dışı bırakmaya başlayacağını duyurdu. Buna alternatif olarak daha güvenli olan Oauth yapılandırmasına geçişinize yardımcı olacka bir rehber hazırladık.

1-) Servicedesk Plus’ın “https” modunda çalıştığını kontrol ediniz.

1-) ServiceDesk arayüzüne girdikten sonra mail ayarları tabına gidiniz.

2-) Gelen mailer tabını açtıktan sonra aşağıdaki seçenekleri seçiniz.



Yukardaki ekran görüntüsünde görüldüğü gibi Conncect URL alanına şunu yapışıtırın

https://outlook.office365.com/EWS/Exchange.asmx

Daha sonra hem mail adresi hem de username alanlarını mail adresinizi yazarak doldurabilirsiniz.



3-) portal.azure.com adresine yetkili bir hesabınızla giriş yapınız. Daha fazla servisleri seçerek ilerleyiniz.

 

-App registration seçeneğini seçerek ilerleyin



4-) App Registrations, yeni bir kayıt açacağımız için aşağıdaki seçeneği seçerek ilerleyelim.



-Açılan pencerede bu kaydınız için bir isim verin. Biz burda SDP verdik. Daha sonra alt tarafta bulunan Redirect URL alanını WEB seçeneğini seçtikten sonra Servicedesk gelen mailer tabınındaki redirect url’inizi girerek doldurunuz. Register butonuna tıklayarak kaydınızı oluşturabilirsiniz.



 Redirect urlinizi servicdesk arayüzüne geri döndükten sonra gelen mailer tabını altında bulabilirsiniz.



5-) Client ID , Authorization URL, Token URL alnlarını şu şekilde doldurunuz

 


-Client ID
AZURE


 

SDP



- OAuth 2.0 authorization endpoint (v2) ve OAuth 2.0 token endpoint (v2)

              Azure; endpoint e tıklayınız.



Açılan penceredeki OAuth 2.0 authorization endpoint (v2) ve OAuth 2.0 token endpoint (v2) alanlarını kopyala ve SDP’de auth url ve token url alanlarına yapıştırınız.

SDP



 

6-) Sertifika

 

 


“Add” diyip ilerle
 




 

 






Status update oldu

 

 

 

 

 

SDP

 


SCOPE alanına yapıştırın ve en sona ,offline_access ekleyin

https://graph.microsoft.com/EWS.AccessAsUser.All,offline_access


Son alan da böylece doldurulmuş oldu şimdi “save” butonuna basıp kaydediniz. Bir süre sonra pop-up olarak gelen pencerede mail adresinizi ve şifrenizi giriniz. Eğer pop-up açılmazsa lütfen browserınızın pop-up engellemesini kaldırıp tekrar deneyiniz.







    • Related Articles

    • SDP pfx uzantılı SSL yükleme guide

      Pfx Uzantılı Sertifka Eklemek SSL'yi yüklemek (.pfx dosyasını) ve ServiceDesk Plus ile kullanmak için aşağıda verilen adımları uygulayabilirsiniz. 1. ManageEngine ServiceDesk Plus’ı servislerden durdurun. 2. .Pfx dosyasını C: \ ME \ ServiceDesk \ ...
    • ServiceDesk Plus – Teknisyenin Sadece Kendi Site'ındaki Talepleri Görmesi için Yapılandırma

      Senaryo Farklı bir lokasyonda veya ülkede bir şube veya departmanınız olduğunu varsayalım. Bu tür bir senaryoda, bu şubeyi veya departmanı mevcut Servicedesk Plus yapınıza entegre etmek isteyebilirsiniz. Ancak, bu şube için ayrı bir teknisyen hesabı ...
    • Endpoint Central - Self Service Portal Yapılandırma ve Yayınlama Hakkında

      Self Service Catalog, kurum içi kullanıcıların ihtiyaç duydukları yazılımları IT ekibine ihtiyaç duymadan, güvenli ve kontrollü bir şekilde kendi cihazlarına kurmalarını sağlayan bir platformdur. ManageEngine Endpoint Central üzerinden yapılandırılan ...
    • SDP autoclose requests in spesific statues based on ticket age

      Bu makalede üzerinden belli bir gün geçmiş herhangi bir statüdeki çağrıların Custom Schedules Function ile otomatik kapatmayı anlatıyor. Bu çalışma 3 aşamadan oluşuyor bunlar; -Rapor oluşturma -Script yazma -Scripti schedule etme 1-) Rapor Oluşturma ...
    • Servicedesk Plus - OPManager entegrasyon problemi

      Merhaba, OpManager ile Servicedesk Plus yazılımının entegrasyonunda yaşanılan sorunlar için hazırlanmış fix adımları aşağıdadır. 1. Stop OpManager service. 2. Download the patch from below link. ...