Endpoint Central - Self Service Catalog Yapılandırma ve Yayınlama Hakkında

Endpoint Central - Self Service Portal Yapılandırma ve Yayınlama Hakkında

Self Service Catalog, kurum içi kullanıcıların ihtiyaç duydukları yazılımları IT ekibine ihtiyaç duymadan, güvenli ve kontrollü bir şekilde kendi cihazlarına kurmalarını sağlayan bir platformdur. ManageEngine Endpoint Central  üzerinden yapılandırılan bu katalog sayesinde kullanıcılar kendileri ile paylaşılmış olan belirli uygulamaları yükleyebilirler.

  • IT yükünü azaltır, manuel kurulum süreçlerini ortadan kaldırır.

  • Kullanıcılara yetkili erişim sağlar, sadece belirlenen uygulamalara müdahale etmelerine imkân tanır.

  • Zaman kazandırır, yazılımlar hızlı ve sessiz (silent) şekilde yüklenebilir.

Self Service Portal Yapılandırma ve Yayınlama Adımları

1.     Self Service Portal Erişim Seçenekleri ve Görünüm Ayarları

Kullanıcıların cihazlarında Self Service Catalog'a erişebilmesi için gerekli erişim seçenekleri ve görünüm ayarları yapılandırılmalıdır.

  • Software Deployment > Self Service Portal Settings ekranı üzerinden:
    • Catalog erişim opsiyonlarını belirleyebilirsiniz.
    • Kullanıcılara masaüstü kısayolu veya EPC agent simgesi üzerinden erişim sağlama seçeneklerini aktif hale getirebilirsiniz.
    • Actions kısmında kullanıcıların gerçekleştirebileceği işlemler (install, uninstall, update vb.) tanımlanabilir.
      • Not: Eğer Uninstall seçeneği işaretlenmişse ve paket içerisinde uninstall komutu yer alıyorsa (veya paket .msi uzantılıysa), kullanıcı yazılımı kendisi kaldırabilir.
      •  
  • Rebranding sekmesi üzerinden:
    • Catalog’un görünümünü ve ismini düzenleyebilirsiniz.

📌 EPC agent simgesine sağ tıklandığında ya da masaüstü kısayolu kullanıldığında, kullanıcılar Catalog'a erişebilirler.




2. Uygulamaların Portal’da Yayınlanması Öncesi Hazırlıklar

Catalog’un masaüstü kısayolu olarak cihazlara yayılması 90 dakikayı bulabilir.

Uygulamaların Catalog'da görüntülenebilmesi için öncelikle Software Deployment > Packages altında tanımlanmış olmaları gerekir.

  • Paketlerin EPC üzerinden silent bir şekilde kurulabildiğinden emin olunmalıdır.
    • Örneğin, .exe uzantılı bir dosya için installation ve silent install komutlarının doğru şekilde tanımlanmış olması gerekir.
    • Bu komutlar uygulamaya göre farklılık gösterebilir.
    • CMD üzerinden manuel kurulum testleriyle doğrulama yapılması önerilir.
Bu adım, Remote Installation süreçlerinin doğal bir parçasıdır ve hatasız dağıtım için önemlidir.



3. Uygulamaların Self Service Portal’da Yayınlanması

Eğer paketleriniz silent kurulum için hazırsa, artık bu yazılımları Self Service Portal’da yayınlayabilirsiniz.

  • Self Service Portal > Publish Software Package > Computer adımlarını takip ederek ilerleyin.
    • Yayınlama genellikle bilgisayar (Computer) bazlı yapılır. (Belirli uygulamalar dışında.)

 

Yayınlama Adımları:

a. Yayın yapılacak Custom Group seçilir.
  - Eğer mevcutta yoksa, departman veya kullanıcı bazlı gruplar oluşturabilirsiniz.

b. Packages altında tanımlı uygulamalar Available Software bölümünde listelenir. Yayınlanacak uygulama sağ tarafa (Selected Software) sürüklenir.

c. Uygulamanın sağında yer alan üç noktaya tıklayarak Package Settings seçilir.
  - Buradan uygulamanın System Account veya Run as User ile mi kurulacağı belirlenir.
  - Kullanıcıların yetkileri kısıtlıysa, admin yetkili bir kullanıcı ile Run as User seçeneğini tercih etmeniz önerilir.

d. Ayarlar tamamlandıktan sonra ekranın alt kısmında bulunan Publish butonuna tıklanarak, uygulama seçilen gruba yayınlanır.





4. Kullanıcının Catalog Üzerinden Uygulamayı Kurması

Uygulamanın yayınlandığı gruptaki kullanıcılar, Catalog’a erişim sağladıklarında uygulamayı görebilirler.

  • Eğer uygulama henüz görünmüyorsa, Sync butonuna tıklayarak senkronizasyon tetiklenebilir.
  • Uygulama geldiğinde Install seçeneği ile kuruluma başlanabilir.
    • Paket doğru şekilde yapılandırıldıysa, kurulum silent şekilde tamamlanır.





İlgili adımlarda bir sorun yaşarsanız destek@wotech.com.tr adresi üzerinden destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.


Ek Bilgi ve Kaynak

Daha fazla bilgi için ManageEngine resmi dokümantasyonuna aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:

🔗 Self Service Portal Yardım Sayfası



    • Related Articles

    • Endpoint Central Update Adımları

      Endpoint Central Update Adımları Update işlemleri için aşağıdaki adımları uygulayarak gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca işlemlere başlamadan önce uygulamanın bulunduğu sunucunun snapshot veya clone almanızı ve eğer uygulamada Mssql kullanılıyorsa ...
    • Endpoint Central SIEM Entegrasyonu

      EPC üzerinde yapılan işlemler için syslog yönlendirme özelliği bulunmuyor. Bunun yerine 2 farklı yöntem kullanılabilir. 1) REST API ile log'ların aktarılması. API Details : API Endpoint : /emsapi/server/auditLogs API Description : To fetch the event ...
    • Endpoint Central Agent Kaldırma Yöntemi

      Merhaba, Endpoint Central ajanını kaldırmak için yapılması gerekenler cleanup tool -> https://downloads.zohocorp.com/dnd/Desktop_Central/fbX5PXL30e49QSU/AgentCleanupTool.exe 1) Download the exe 2) open command prompt as administrator 3) Navigate to ...
    • Endpoint Central ile Windows11 Upgrade'i atarken "Setup_InsufficientSystemPartitionDiskSpace" hatası

      Merhabalar, Bugünkü yazımızda Endpoint Central yazılımı kullanılarak hedef makinelere Windows11 kurarken "Setup_InsufficientSystemPartitionDiskSpace" hatası alındığında yapmamız gerekenleri anlatacağım. Bildiğiniz üzere Endpoint Central yazılımını ...
    • Endpoint Central ile İsme Göre Dosya Arama

      Amaç Bu script, belirli bir dosya adını kullanarak, o dosyanın hangi bilgisayarlarda bulunduğunu tespit etmenize olanak tanır. Endpoint Central üzerinden bu script’i çalıştırarak hedeflenen dosyayı kolayca arayabilirsiniz. Script Detayları Aşağıdaki ...