Farklı bir lokasyonda veya ülkede bir şube veya departmanınız olduğunu varsayalım. Bu tür bir senaryoda, bu şubeyi veya departmanı mevcut Servicedesk Plus yapınıza entegre etmek isteyebilirsiniz. Ancak, bu şube için ayrı bir teknisyen hesabı oluşturmanız ve bu teknisyenin mevcut Servicedesk Plus taleplerini görememesi, sadece kendi bulunduğu sitede açılan talepleri görebilmesi gerekecektir. Tabii ki, Servicedesk Plus admin kullanıcıları olarak sizler, bu site'de açılan talepleri de takip edip görebilmelisiniz.
Aşağıdaki adımları uygulayarak yeni bir site ve teknisyen hesabı ekleyebilir, site kullanıcıları için o site'a özel bir departmanı Servicedesk Plus'ta tanımlayabilir ve sonrasında teknisyenin sadece kendi site'ını görebilmesi için bir rol düzenlemesi yapabilirsiniz.
Böyle bir senaryoda farklı değişkenler olabileceğinden, yalnızca teknisyen üzerinde rol değişikliği yapmak yeterli olmayabilir. Bu nedenle, yapılması gereken adımları aşağıda detaylı olarak bulabilirsiniz.
Bazı adımların zaten Servicedesk Plus yapılandırması içerisinde hazır olduğunu tespit ederseniz 5. adıma atlayarak sadece teknisyen rol düzenlemesi ile ilerleyebilirsiniz.
Servicedesk Plus Admin Paneli'ne giriş yapın.
Yönetim (Admin) sekmesine tıklayın.
Site bölümüne gidin.
Yeni Site Ekle (Add New Site) butonuna tıklayın.
Site adı, açıklama ve Related Settings alanında aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi son 3 opsiyonu Custom Settings olarak seçiniz. Bu adım ile ilgili site'ı teknisyen, Group ve SLA olarak default yapıdan ayırabileceğiz.
Kaydet (Save) butonuna tıklayarak yeni siteyi oluşturun.
Yönetim (Admin) sekmesine gidin.
Teknisyenler (Technicians) bölümüne tıklayın.
Yeni Teknisyen Ekle (Add New Technician) butonuna tıklayın.
Teknisyen bilgilerini (ad, soyad, e-posta vb.) doldurun.
Site (Site) bölümünde, yeni oluşturduğunuz siteyi seçin.
Assigned Roles kısmında yeni tanımlanan teknisyenin sadece kendi site'ında açılan talepleri görebilmesi için açılacak yeni rolü ekleyiniz.
Kaydet (Save) butonuna tıklayarak teknisyen hesabını oluşturun.
Yönetim (Admin) sekmesine gidin.
Departmanlar (Departments) bölümüne tıklayın.
Site (Site) bölümünde, yeni oluşturduğunuz siteyi seçin.
Departman adı ve açıklamasını doldurun.
Yeni Departman Ekle (Add New Department) butonuna tıklayın.
Yeni Site'da talep açan kullanıcıların, mevcut site'ını bu yapılandırma ile tespit edebileceğiz. Bu sayede site'da talep açıldığında otomatik yeni teknisyenin request tab'ında gözükecek.
Kaydet (Save) butonuna tıklayarak departmanı oluşturun.
Kullanıcıların Site-Departman Bilgileri AD'de Bulunuyorsa:
Eğer kullanıcılara ait bu bilgiler (Site-Departman) Active Directory (AD) altında bulunuyorsa, bu düzenleme AD import işlemi ile hali hazırda tanımlı olabilir. Kontrol edilmesi gerekecektir.
Manuel Taşıma İşlemi:
Yeni açmış olduğunuz Site altına olması gereken kullanıcıları bu Site altına manuel olarak taşıyabilmek için aşağıdaki gibi yeni oluşturduğunuz Site'ı ve departmanı seçerek ilerleyebilirsiniz.
Yönetim (Admin) sekmesine gidin.
Roller ve İzinler (Roles and Permissions) bölümüne tıklayın.
Roles>Yeni Rol Ekle (Add New Role) butonuna tıklayın veya mevcut bir rolü düzenleyin.
Rol adı ve açıklamasını doldurun.
İzinler (Permissions) bölümünde, teknisyenin sadece kendi site'ındaki talepleri görebilmesi için gerekli izinleri ayarlayın.
Kaydet (Save) butonuna tıklayarak rolü oluşturun veya güncelleyin.
Yönetim (Admin) sekmesine gidin.
Teknisyenler (Technicians) bölümüne tıklayın.
Oluşturduğunuz teknisyen hesabını bulun ve düzenleme (edit) butonuna tıklayın.
Rol (Role) bölümünde, yeni oluşturduğunuz rolü seçin.
Kaydet (Save) butonuna tıklayarak değişiklikleri uygulayın.
Bu adımları takip ederek, farklı lokasyonlardaki şubeleriniz veya departmanlarınız için Servicedesk Plus'ta ayrı site ve teknisyen hesapları oluşturabilir, bu teknisyenlerin sadece kendi site'larındaki talepleri görmesini sağlayabilirsiniz. Artık ilgili site altında bir talep açıldığında, o site'ın teknisyeni sadece site'a özgü talepleri görebilecektir. Harici tüm site'ları görebilen teknisyenleriniz ise tüm talepleri görmeye devam edecektir.
Aşağıdaki örnek ekran görüntüsünde de görebileceğiniz üzere, ilgili teknisyen sadece mevcut Site'ından açılmış olan talepleri görebilmektedir.
Bu yapıyı genişletmek isterseniz, işlem biraz karmaşıklaşabileceğinden, lütfen destek ekibimizle(destek@wotech.com.tr) iletişime geçiniz.