Custom Schedules Function Autoclose | WOTECH

SDP autoclose requests in spesific statues based on ticket age

Bu makalede üzerinden belli bir gün geçmiş herhangi bir statüdeki çağrıların Custom Schedules Function ile otomatik kapatmayı anlatıyor.

Bu çalışma 3 aşamadan oluşuyor bunlar;

-Rapor oluşturma

-Script yazma

-Scripti schedule etme

 

1-) Rapor Oluşturma

 

Rapor -> New Query Report ile yeni bir query sayfası açıyoruz.

 

Aşağıdaki sorguyu yapıştırıp isteğinize göre editliyorsunuz.

 

SELECT max(wo.helpdeskid) "portalid", wo.WORKORDERID "workorderid"

FROM WorkOrder wo

LEFT JOIN WorkOrderStates wos ON wo.WORKORDERID=wos.WORKORDERID

LEFT JOIN StatusDefinition std ON wos.STATUSID=std.STATUSID

 

WHERE (wo.ISPARENT='1')

 

  AND (std.statusname = 'devam edecek'

  OR std.statusname = 'geliştirme'

  OR std.statusname = 'test in proses open')

 

  AND extract(epoch FROM(now()::TIMESTAMP - to_timestamp(wo.createdtime/1000)::TIMESTAMP))/3600/24 >10  group by wo.WORKORDERID

 

Bu sorguda kapatmak istediğiniz taleplerin durumunu aşağıdaki yerden editleyiniz. Eklemek istediğiniz farklı bir durum için “OR” ile işleme başlayınız.


Daha sonra kaç yaşından fazla çağrılar için otomatik kapatma işlemini yapmak istiyorsanız aşağıdaki sayıyı değiştiriniz.

 

Editlemekle işiniz bitti şimdi raporu çalıştırıp düzgün sonuç alamadığınızı kontrol edin.

 

 

Şimdi ise raporunuza özel bir isim vererek kaydedin.

 

İsterseniz daha önceden oluşturulmuş bir klasörün altına isterseniz yeni bir klasör oluşturup onun altına raporunuzu koyabilirsiniz.

 

Tebrikler raporunuzu oluştrdunuz. Şimdi diğer aşamaya geçebilirsiniz.

2-) Script Yazma

 

Admin tabından “Genel Ayarlar” altında Custom Schedules Function a gidin ve Global Functions tabına girin ve yeni bir fonksiyon oluşturun.

 


Buraya dikkat, Daha önce böyle bir konfigürsayon yapıldıysa bu adımı atlayabilirsiniz.

 

 

 

 

 

Global Function script

 

configuration = Map();

configuration.put("url","http://WIN-C0ODA52N8T0:8080");

configuration.put("technicianKey","F9615EDE-3F31-4E20-BE02-45730E7CB562");

return configuration;

 

 

 

Function name “configuration” olarak yazın

Sizde Map global_function_5 ( ) olmayabilir bunu Custom Actions tabı altında daha sonra değiştirebiliriz.

URL adresninizi şuradan öğrenebilirsiniz.


technicianKey oluşturmak için ise;

 

Aşağıdaki gibi kendinize özel bir isim verdikten sonra SDAdmin rolü ile oluşturunuz.

 

Anahtarı kopyalayıp scripte yapıştırın. Burada işimiz bitti şimdi Custom Actions tabına geçiyoruz ve yeni bir costum function ekliyoruz.

 

Custom function scritp

 

configuration = global_function_5();

dataObj = reportObj.get("Wotech");

 

input_data = {"request": {"resolution": {"content": "Closing request via Custom Schedule"},"status": {"name": "Closed"},"status_change_comments": "Closing Request"}};

success_ids = List();

failure_ids = List();

 

for each data in dataObj{

              response = invokeurl

              [

                            url: configuration.get("url") +"/api/v3/requests/" + data.get("workorderid")

                            type: PUT

                            parameters: {"input_data":input_data}

              headers:{"authtoken":configuration.get("technicianKey"),"portalid":data.get("portalid")}

              ];

 

              if(response.get("response_status").get("status_code") == 2000) {

                            success_ids.add(data.get("workorderid"));

                            }

              else

              {

                            failure_ids.add(data.get("workorderid"));

              }

}

 

//Message to be printed in the schedule result

response_message = "";

if(!success_ids.isEmpty()){

              response_message = "Success List: " + success_ids;

}

if(!failure_ids.isEmpty()){

              response_message = response_message + " ,Failure List: " + failure_ids;

}

 

returnObj = Map();

returnObj.insert("result":"success", "message": response_message);

return returnObj;

 

Şimdi Script üzerinde editleyeceğiniz yerlere bakalım.

Global function sayısını kendinize göre editleryin (Global Functions tabında sizde farklı olabilir diye bahsetmiştim). Ardından oluşturduğumuz raporun ismini yazın.

 

Burada ise kapalı durumunuzu editleyin.

 

Son olarak istediğiniz ismi verip kaydedin.

 

Burada işimiz bitti şimdi son adıma geçebiliriz.

 

3-) Scripti Schedule Etme

Admin -> “Genel Ayarlar”  -> ”Custom Schedules“


Yeni bir tane schedules oluşturup istediğiniz ismi verin

 

 

 

Burada “Executor”: custom function olarak kalsın

Editleiğiniz scripti bulun ve “Arguments” olarak hazırladığımız raporu seçin. Tek seferlik çalıştırmak istiyorsanız “Repeat” : none olarak bırakın.

 

SAVE…

 

 

 


    • Related Articles

    • OAuth Mail Yapılandırma

      ServiceDesk Plus OAuthentication Yapılandırma Microsoft, 1 Ekim 2022 tarihinden itibaren Exchange Online'da Outlook, EWS, POP, IMAP, EAS ve RPS protokolleri için temel kimlik doğrulamasını (Basic auth) devre dışı bırakmaya başlayacağını duyurdu. Buna ...
    • SDP pfx uzantılı SSL yükleme guide

      Pfx Uzantılı Sertifka Eklemek SSL'yi yüklemek (.pfx dosyasını) ve ServiceDesk Plus ile kullanmak için aşağıda verilen adımları uygulayabilirsiniz. 1. ManageEngine ServiceDesk Plus’ı servislerden durdurun. 2. .Pfx dosyasını C: \ ME \ ServiceDesk \ ...
    • Servicedesk Plus - OPManager entegrasyon problemi

      Merhaba, OpManager ile Servicedesk Plus yazılımının entegrasyonunda yaşanılan sorunlar için hazırlanmış fix adımları aşağıdadır. 1. Stop OpManager service. 2. Download the patch from below link. ...
    • ServiceDesk Plus - Talep Numarası (Request ID) Sıfırlama ve Belirli Bir Değerden Başlatma Rehberi

      Servicedesk Plus'ın test edilmesi sonrasında canlıya alınırken ya da uzun süreli SDP kullanımlarında, yapılandırmaların korunarak Request ID sayısının tekrar 1'den başlamasının talep edildiği bazı senaryolar olabiliyor. Bu senaryolarda Request ID'yi ...
    • Ürün içerisindeki Sistem Loglarının Raporunu Veren Sorgu - PgSQL

      Merhaba, Servicedesk Plus ürünü üzerindeki tüm hareketlerin dökümünü veren sorgu rapor aşağıdadır. Bu raporu çalıştırmak için Reports --> New Report --> Query Report menüsü üzerinden query çalıştırılabilir ve sonuçları dökümante edilebilir. SELECT ...