Servicedesk Plus Talep Numarası (Ticket ID) Sıfırlama ve Belirli Bir Değerden Başlatma Rehberi

ServiceDesk Plus - Talep Numarası (Request ID) Sıfırlama ve Belirli Bir Değerden Başlatma Rehberi

Servicedesk Plus'ın test edilmesi sonrasında canlıya alınırken ya da uzun süreli SDP kullanımlarında, yapılandırmaların korunarak Request ID sayısının tekrar 1'den başlamasının talep edildiği bazı senaryolar olabiliyor.

Bu senaryolarda Request ID'yi sıfırlayarak tekrar 1'den başlatmak ya da Request ID'nin farklı bir değer üzerinden ilerlemesini sağlamak mümkündür.

Aşağıdaki adımlar takip ederek olası 2 senaryo için de işlem yapabilirsiniz.

Request ID'yi tekrar 1'den başlatma adımları:

Önemli: İşlemler öncesinde her ihtimale karşın Servicedesk Plus sunucunuzun snapshot'ını almanız tavsiye edilir.
              İlgili işlemleri uygulayabilmek için Servicedesk Plus Database'ine erişilmesi ve DB'de query yürütülmesi gerektiği için adımlar için support ekibimizden destek alarak ilerlemenizi tavsiye ederim.

1- Ticket ID'nin tekrar 1'den başlayarak sayması için SDP portalında All Requests, Archived ve Trash altında bulunan tüm ticket'ların silinmesi gereklidir.

Not: İşlem öncesi SDP portalında All RequestsArchived ve Trash içeriğini silmesseniz Request ID tekrardan 1'den başlatılamayacaktır.

Öncelikle portala giriş yaparak All RequestsArchived ve Trash altındaki tüm talepleri siliniz. 



2-  Servicedesk Plus database'ine bağlanılması gerekmektedir. Aşağıdaki bağlantıdan SDP database'ine nasıl erişebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

         https://www.manageengine.com/products/service-desk/on-premises/faq/upgrade-installation-backup.html#database2

         DB erişimi için desteğe ihtiyacınız bulunursa destek@wotech.com.tr'e mail atarak bizlerden destek alabilirsiniz.

3- DB'e bağlantı sağladıktan sonra öncelikle mevcut ticket sayısını kontrol ederek başlayarabilirsiniz.

        select * from seqgenstate where seqname='WorkOrder.WORKORDERID';

4- Mevcut sayıyı gördükten sonra aşağıdaki query ile silme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.


        delete from seqgenstate where seqname='WorkOrder.WORKORDERID';



5- Silme işleminin ardından tekrar 3. adımdaki komut ile ticket sayısını kontrol edebilirsiniz.

6- Tüm bu adımlardan sonra CMD ekranından çıkış yaparak, SDP servisini restart ediniz.

7- Tekrar SDP arayüzüne erişip, bir talep açarak ticket id'nin kaçtan başladığını kontrol edebilirsiniz.


Not: İşlem öncesi SDP portalında 
All RequestsArchived ve Trash içeriğini silmesseniz DB'den silme işlemi yapsanız bile portalda ticket id duracağı için talep açılmayacak ve hata alacaksınız. Böyle bir sorun ile karşılaşmamak için Portal içerinde tüm talepleri sildiğinizden emin olunuz.

Adımlar sırasında ya da sonrasında herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız destek@wotech.com.tr support mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Request ID'yi belirlediğiniz bir ID'den devam ettirmek için:

Portal üzerinde 580 tane ticket olduğunu düşünün. Bu ticket'ları 0 lamak ya da silmek istemiyorsunuz fakat sayıyı daha net bir yerden devam ettirmek için mesela 1000 ile devam ettirmek istiyorsunuz.

Böyle bir senaryoda yukarıdaki iletmiş olduğum bağlantıdan DB'ye erişebilir ve aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz.

Mevcut taleplerinizi silmeden sadece son ticket id'nizden daha yüksek bir değer ayarlayarak işlem yapabilirsiniz.

     update seqgenstate set currentbatchend=5 where seqname='WorkOrder.WORKORDERID';


Burda örnek ticket id'nin 6 dan başlayabilmesi için 5 değerini girdim ve SDP portalında bir talep açtım. ( Yukardıdaki örnek için bu değerin 999 olarak ayarlanması gerekir)

Ticket ID'nin 6'dan saymaya başladığını aşağıdaki ekran görüntüsünden de görebilirsiniz.

Not:  SDP Portalında aktif bulunan bir Ticket ID değerinden daha az bir değere ayarlamak mümkün değildir çünkü hali hazırda bu ticket id portalda ve DB'de mevcuttur.



Adımlar sırasında ya da sonrasında herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız destek@wotech.com.tr support mail adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.