ServiceDesk Plus - Envanter Taramasında Workstation'ların Eşsizliğini Belirleme Kriterleri

Servicedesk Plus - Envanter Taramasında Workstation'ların Eşsizliğini Belirleme Kriterleri

Servicedesk Plus Taramasında Workstation'ların Eşsizliğini Belirleme Kriterleri

ServiceDesk Plus, tarama işlemi sırasında workstation'ların benzersizliğini belirlemek için aşağıdaki kriterleri kullanır:

  • Servis Etiketi (Service Tag)

  • Workstation Adı (Workstation Name)

Bu kriterler sayesinde, uygulama workstation'ları ayırt eder ve her birinin eşsiz olduğunu varsayar. Eğer bir workstation, başka bir workstation ile aynı kriterlere sahipse, mevcut workstation'un bilgileri yeni taranan cihazın bilgileriyle üzerine yazılır.

Not:

  • Eğer bir servis etiketi "Geçersiz Servis Etiketleri" listesine eklenirse, benzersizliği belirlemek için yalnızca workstation adı dikkate alınır.

  • Sanal makineler için sadece makine adı benzersizlik kriteri olarak değerlendirilir.


Servis Etiketi (Service Tag) Üzerine Yazma Durumu

Örnek Senaryo:

  • Makine A ve Makine B adında iki workstation olduğunu düşünelim. Her ikisinin de servis etiketi 12345 ve tam bilgisayar adları sırasıyla MachineA.domain.com ve MachineB.domain.com olsun.

  • İlk olarak, yalnızca Makine A tarandığında, bilgileri kaydedilir.

  • Daha sonra Makine B tarandığında, aynı servis etiketine sahip olduğu için Makine A'nın bilgileri Makine B'nin bilgileriyle üzerine yazılır.

Çözüm: Geçersiz Servis Etiketlerini Yapılandırma

Eğer OEM tarafından servis etiketi hatalı yapılandırılmışsa, birçok makine aynı servis etiketine sahip olabilir. Bu durumda, her yeni tarama işleminde bir cihazın bilgileri diğerinin üzerine yazılacaktır. Böyle bir durumun önüne geçmek için hatalı servis etiketleri Geçersiz Servis Etiketleri Listesine eklenebilir.

Bu ayar Yönetici (Admin) -> Tarama Ayarları (Scan Settings) -> Genel (General) sekmesi altında bulunur.


Workstation Adına Göre Üzerine Yazma Durumu

Genel olarak, ServiceDesk Plus bir workstation'u tararken önce Servis Etiketini kontrol eder. Eğer servis etiketi boşsa, benzersizlik için Bilgisayar Adı kullanılır.

Örnek Senaryo:

  • MachineA.domain.com adındaki bir workstation zaten taranmış ve kaydedilmiş olsun.

  • Aynı ada sahip başka bir makine tarandığında, yeni makinenin bilgileri eski makinenin bilgileriyle üzerine yazılır.


Workstation Adının "_old" ile Yeniden Adlandırıldığı Senaryolar

Bazı durumlarda, ServiceDesk Plus mevcut bir makinenin adını "_old" ekleyerek değiştirir. Bu durumlar aşağıda açıklanmıştır.

Senaryo 1: Workstation'ların Ağ İçinde Yer Değiştirmesi

  • MACHINE-A (ST-1) ve MACHINE-B (ST-2) adında iki workstation düşünelim.

  • Bu workstation'ların yer değiştirildiğini varsayalım. Sonuç olarak:

    • MACHINE-A artık ST-2 servis etiketine,

    • MACHINE-B ise ST-1 servis etiketine sahip olur.

  • MACHINE-A tarandığında, sistem MACHINE-B'nin üzerine yazar ve eski MACHINE-A'yı MACHINE-A_old olarak yeniden adlandırır.

  • Daha sonra MACHINE-B tekrar taranırsa, MACHINE-A_old üzerine yazılarak MACHINE-B olarak eklenir.

Senaryo 2: Servis Etiketinin Değiştirilmesi

Bir workstation daha önce geçerli bir Servis Etiketi ile keşfedilmişse ve daha sonra farklı bir servis etiketiyle taranırsa, eski makine "_old" ekiyle yeniden adlandırılır ve yeni servis etiketiyle tekrar eklenir.

Örnek Durumlar:

Durum 1:

  • Bir workstation geçerli bir servis etiketiyle keşfedilmiş olabilir.

  • Ancak zaman içinde, anakart değiştirilirse servis etiketi değişebilir.

  • Bu durumda, eski workstation "_old" olarak adlandırılır ve yeni servis etiketiyle tekrar eklenir.

Durum 2:

  • MACHINE-A (ST-1) taranmış ve kaydedilmiş olsun.

  • Daha sonra aynı ağda ST-2 servis etiketine sahip farklı bir MACHINE-A eklenirse,

  • Tarama yapıldığında, eski MACHINE-A MACHINE-A_old olarak yeniden adlandırılır ve ST-2 servis etiketine sahip yeni MACHINE-A eklenir.


Bu süreçlerin doğru şekilde yönetilmesi, ağda tarama sırasında veri kaybını ve yanlış cihaz eşleşmelerini önlemeye yardımcı olacaktır.

    • Related Articles

    • Servicedesk Plus Integration with SCCM (Only Servers)

      Servicedesk Plus Integration with SCCM Please follow the below steps to exclude the workstations and to view only the servers. STEPS : 1) Delete all the already configured SCCM configurations. 2) If failed_*.xml files are present inside the directory ...
    • ServiceDesk Plus İster Listesi

      Wotech Bilgi Teknolojileri ManageEngine Servicedesk Plus Kurulum Öncesi Hazırlıklar (Müşteriden Beklentiler) A) Dokümanın Amacı: Yazılımın implementasyonu sırasında müşteriden beklenen isterlerin müşteriye ilelmesi amacı ile oluşturulmuştur. B) ...
    • Service Desk Plus Update Adımları

      Service Desk Plus Update Adımları Update işlemleri için aşağıdaki adımları uygulayarak gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca işlemlere başlamadan önce uygulamanın bulunduğu sunucunun snapshot veya clone almanızı ve eğer uygulamada Mssql kullanılıyorsa ...
    • Servicedesk Plus Linux Sunucu'dan Windows Sunucuya Taşıma

      Merhaba, Bu makalede ServiceDesk Plus'ın Linux'ten Windows'a taşınmasını ele alacağım. 1) Linux’ta Uygulamayı Durdurma ve Yedek Alma - Terminal üzerinden, uygulamanın kurulu olduğu dizine gidin. - Aşağıdaki komutları sırasıyla “sudo” ile çalıştırın: ...
    • Servicedesk Plus - OPManager entegrasyon problemi

      Merhaba, OpManager ile Servicedesk Plus yazılımının entegrasyonunda yaşanılan sorunlar için hazırlanmış fix adımları aşağıdadır. 1. Stop OpManager service. 2. Download the patch from below link. ...