ManageEngine Servicedesk Plus Ön Gereksinimler

ServiceDesk Plus İster Listesi

Wotech Bilgi Teknolojileri

 


ManageEngine Servicedesk Plus

 


Kurulum Öncesi Hazırlıklar
 (Müşteriden Beklentiler)

 

 

 

A) Dokümanın Amacı:


Yazılımın implementasyonu sırasında müşteriden beklenen isterlerin müşteriye ilelmesi amacı ile oluşturulmuştur.

B) Hedef:


Uygulamanın implementasyonu sırasında müşteri ile vakit kaybını en az tutarak ortak yapılması gereken çalışmalara daha fazla zaman ayırmak hedeflenmiştir.

 

C) Kapsam:


Yazılım implementasyonu öncesi asgari hazırlanması gereken tüm isterler yer almaktadır 



Yazılım
İster Listesi

 

1- Sistem Gereksinimleri:


Kurulacak ürününe ait sistem gereksinimleri aşağıdaki gibidir;

İşletim Sistemi

 CPU  

 Memory  

 Hard Disk

Windows Server 2016 ve üzeri  

2 x 2 CPU

16 GB

180 GB

 

*Değerler minimum performans baz alınarak verilmiştir.

Detaylı bilgi için:

https://help.servicedeskplus.com/introduction/service-desk-system-requirements.html

 

 

 

 

2- Sunucu Ayarları:


A) 
Sunucu üzerinde ayarları ve yazılım kurulumunu yapacak en az lokal admin hakları olan bir kullanıcı olmalıdır.


B) 
Yazılım için ayarlanan sunucunun Bölge ve Dil seçenekleri kesinlikle aşağıdaki gibi olmalıdır:




 

Format: English (United States)

Location: United States  

Administrative: English (United States) 


C) Sunucu da Anti-Virus programı pasif edilmeli yada yazılımın kurulacağı klasör olan C:\ManageEngine* dizini taramadan çıkarılmalıdır.

D) Agent yüklenecek makineler de ve sunucuda Windows Firewall kapalı olmalıdır.

E) Yazılımın akıllı telefonlar için ürettiği uygulamasını kullanabilmek için sunucu ip’si NAT’lanmalıdır. 

3- KullanıcıAyarları:

AD ile entegre çalışabilmesi için AD üzerinde yetkili bir kullanıcı bilgisi gereklidir.



4- Mail Server Ayarları:


Uygulamanın mail yoluyla uyarı ve bilgilendirme yapabilmesi için gereklidir.

A)
Relay hakkı ve mail sunucu isim bilgisi.

    B)  Mailbox açılarak kullanıcı adı ve şifre bilgisi ile mail sunucu bilgisi.


C)  
Gelen mailleri çekmek için POP yada Imap servisinin açık olması gerekmektedir.


Örnek :
Mail sunucu IP’miz: 192.168.2.1  

Kullanıcı adı: manageengine

Şifre: Aa123456  

Port: 25 SMTP 

5- Firewall Ayarları:


Yazılımın full efektif olarak çalışabilmesi için aşağıdaki Port'lar erişime açılmalıdır:


Source Destination Port Number Port Name
Kullanıcılar ServiceDesk Plus Sunucusu 443 HTTPS
ServiceDesk Plus Sunucusu Mail Sunucusu 25-587 SMTP
ServiceDesk Plus Sunucusu Domain Controller 389 LDAP
ServiceDesk Plus Sunucusu Domain Controller 636 LDAPS
ServiceDesk Plus Sunucusu Domain Controller 88 Kerberos
ServiceDesk Plus Sunucusu Mail Sunucusu 465 SMTPS
ServiceDesk Plus Sunucusu Mail Sunucusu 443 EWS / GRAPH
ServiceDesk Plus Sunucusu creator.zoho.com 443 HTTPS
ServiceDesk Plus Sunucusu securitycontact.manageengine.com 443 HTTPS
ServiceDesk Plus Sunucusu updates.manageengine.com 443 HTTPS
Envanter İçin Agent Yüklenilecek Makinalar ServiceDesk Plus Sunucusu 8383 HTTPS
Envanter İçin Agent Yüklenilecek Makinalar ServiceDesk Plus Sunucusu 8027 TCP
Envanter İçin Agent Yüklenilecek Makinalar ServiceDesk Plus Sunucusu 8443 HTTP
Envanter İçin Agent Yüklenilecek Makinalar ServiceDesk Plus Sunucusu 8444 HTTPS / UDP
ServiceDesk Plus Sunucusu Envanter Taraması Yapılacak Makinalar 22 TCP
ServiceDesk Plus Sunucusu Envanter Taraması Yapılacak Makinalar 23 TCP
ServiceDesk Plus Sunucusu Envanter Taraması Yapılacak Makinalar 161 SNMP
ServiceDesk Plus Sunucusu Envanter Taraması Yapılacak Makinalar ICMP Ping


6- Database Ayarları:

ServiceDesk Plus database’i bundle olarak Postgresql üzerine kurulur. Database’in MSSQL üzerinde tutulmasını istiyorsanız;


A)     
Var olan herhangi bir MSSQL sunucusuna kurulabilir.


B)    
SQL Server ve SQL Browser servisleri çalışıyor olmalıdır.


C)     
Client Protocolos ve Network Protocols alnda Named Pipes ve TCP/IP protokolü enable olmalıdır.


D)    
Database Colla on Type: Latin1_General_CI_AS seçilmelidir.


E)     
Database oluşturmaya yetkili bir user verilmelidir.

 


7- Kategorilerin belirlenmesi:

Verilen hizmete göre;


“Kategori, Alt Kategori, Öğe” şeklinde kategori yapısının belirlenmesi gerekmektedir.


 

8- Hizmet Kataloğunun belirlenmesi:

Kullanıcılara sunulacak olan Hizmet Kataloğu belirlenmelidir.

Hizmet Kategorisi ve bu kategori alanında şablonlar listelenmelidir.

9- SLA Yönetimi:

SLA süreleri belirlenmelidir.

Örnek:

Önceliği Yüksek olan arızalar için 1 saat ilk cevap süresi, 2 saat çözüm süresi.

Önceliği Normal olan arızalar için 8 saat ilk cevap süresi, 12 saat çözüm süresi.


Mail hesabı oluşturma talebi için 8 saat çözüm süresi.


10- Kullanıcıların Tanımlanması (AD):

Uygulama üzerinde kullanıcıların görüntülenmek istenen alanları AD üzerinden alınacaktır;


Title


Department


-  
Telephone Number  


Mobile


- 
Site Name  


Mail

Üstte belirlen alanlar örnek ve temsilidir, istenilen alanların attributeları AD tarafında düzenlenmelidir.


Not:Yalnızca istenilen alanlar alınabileceği gibi hiçbir alan alımı da yapılmayabilir.

 

 

 

11- Envanter Taraması:


Taranacak envanterlerde “admin” yetkisine sahip bir kullanıcı belirlenmelidir


-  
Taranacak Windows işle m sistemli envanterin WMI servisi çalışıyor olmalıdır


ServiceDesk Plus (SDP) üzerine girilen kimlik bilgisi ile SDP kurulu olduğu sunucudan taranacak envanterin “admin$” ‘ı erişilebilir olmalıdır


Firewall ayarları kontrol edilmelidir (Kullanılacak portlar seçilmeli ve erişim yetkisi verilmeli)


Network cihazlarında SNMP açılmış olmalı ve kimlik bilgileri bilinmelidir. (Router,Switch vb.)


            - Taranamayacak envanterinizi, Excel ortamından CSV yöntemi ile içeri aktarılabilmesi için, aşağıda * ile belir lmiş alanların CSV dosyanızda olması yeterlidir.

            İstediğiniz herhangi bir bilgiyi envanter ek alanları ile içeri aktarabilir. 


İlgili ekran görüntüsünü aşağıda bulabilirsiniz:




    • Related Articles

    • Servicedesk Plus Integration with SCCM (Only Servers)

      Servicedesk Plus Integration with SCCM Please follow the below steps to exclude the workstations and to view only the servers. STEPS : 1) Delete all the already configured SCCM configurations. 2) If failed_*.xml files are present inside the directory ...
    • ServiceDesk Plus - Talep Formunda Kullanıcı Listesi Ek Alanı Oluşturma

      Bir talep açarken ya da düzenleme yaparken bazı durumlarda requester ve teknisyen bilgisi dışında da kullanıcı bilgisi(isim/soy isim) girmemiz gerektiği zamanlar olabiliyor. Bu gibi durumlar da kullanıcıların isim-soy isim bilgilerini eksik ya da ...
    • Service Desk Plus Update Adımları

      Service Desk Plus Update Adımları Update işlemleri için aşağıdaki adımları uygulayarak gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca işlemlere başlamadan önce uygulamanın bulunduğu sunucunun snapshot veya clone almanızı ve eğer uygulamada Mssql kullanılıyorsa ...
    • ADManager Plus İster Listesi

      Wotech Bilgi Teknolojileri ManageEngine ADManager Plus Kurulum Öncesi Hazırlıklar (Müşteriden Beklentiler) A) Dokümanın Amacı: Yazılımın implementasyonu sırasında müşteriden beklenen isterlerin müşteriye ilelmesi amacı ile oluşturulmuştur. B) Hedef: ...
    • ADAudit Plus İster Listesi

      Wotech Bilgi Teknolojileri ManageEngine AdAudit Plus Kurulum Öncesi Hazırlıklar (Müşteriden Beklentiler) A) Dokümanın Amacı Yazılımın implementasyonu sırasında müşteriden beklenen isterlerin müşteriye ilelmesi amacı ile oluşturulmuştur. B) Hedef ...