Servicedesk Plus Migration | WOTECH

Servicedesk Plus Linux Sunucu'dan Windows Sunucuya Taşıma

Merhaba,

Bu makalede ServiceDesk Plus'ın Linux'ten Windows'a taşınmasını ele alacağım.

1) Linux’ta Uygulamayı Durdurma ve Yedek Alma
   - Terminal üzerinden, uygulamanın kurulu olduğu dizine gidin.
   - Aşağıdaki komutları sırasıyla “sudo” ile çalıştırın:
     ```
     sudo ./shutdown.sh
     sudo ./stopDB.sh
     ```
   - Uygulama ve veritabanı durdurulduktan sonra, yedekleme işlemini başlatmak için:
     ```
     sudo ./backupData.sh
     ```

   - Bu komut, uygulamanın başarılı bir şekilde durdurulmasını ve yedekleme işleminin başlamasını sağlar.

2) Yedekleme İşleminin Tamamlanmasını Kontrol Etme
   - Yedekleme işlemi tamamlandıktan sonra, terminal üzerinden dosyanın oluşturulma başlangıç ve bitiş tarih/saatini gözlemleyebilirsiniz.



### 3) Yedek Dosyasına Erişme
   - Yedek dosyasını bulmak için, ServiceDesk Plus kurulu olduğu dizindeki `BackUp` klasörüne gidin.
   - Burada oluşturulan yedek dosyasının tarihini kontrol ederek doğru dosyayı belirleyin.
   - **Not:** Bu yedek dosyasını, geçiş yapılacak Windows sunucuya kopyalayın. Restore işleminin başarılı olması için, yedek alınan sürüm ile restore edilecek sürümün aynı olması gerekmektedir.



4) Windows Server Üzerinde Restore İşlemi Başlatma
   - Windows tarafında, ServiceDesk Plus’ın kurulu olduğu dizine gidin:
     ```
     ..\ManageEngine\ServiceDesk\bin
     ```
   - CMD’yi yönetici olarak açın ve şu komutu çalıştırın:
     ```
     restoreData.bat
     ```


5) Yedek Dosyasının Yolunu Belirleme
   - Komut çalıştırıldıktan sonra açılan ekranda “Browse” seçeneğine tıklayın.
   - Linux sistemden Windows’a aktarmış olduğunuz yedek dosyasının bulunduğu dosya yoluna gidin.


6) Yedek Dosyasını Seçme
   - Dosya yolunu bulduktan sonra, yedek dosyasını seçin ve “Open” düğmesine tıklayın.


7) Şifre Girme
   - Yedek dosyasını seçtikten sonra açılan ekranda, varsayılan şifre olan **“SDP123!”** girin ve “Confirm”e tıklayın.


8) Versiyon Kontrolü Bilgilendirmesi
   - Yedek dosyasının versiyon kontrolü ile ilgili bir uyarı ekrana gelirse, “Yes” seçeneğini işaretleyin.


9) Yedekleme İşleminin Tamamlanmasını Bekleme
   - Bir süre sonra, yedekleme işleminin başarılı bir şekilde tamamlandığına dair bildirim alacaksınız.
   - “Close” diyerek CMD penceresini kapatabilirsiniz.


10) Servisi Başlatma ve Arayüze Erişme
   - Ürünü başlatmak için ServiceDesk Plus servisini çalıştırın (wrapper dosyasını kontrol edin).
   - Arayüze erişim sağlayarak giriş yapın.


11) Yedekleme Sonrası Kontrol
   - Arayüze giriş yaptıktan sonra, daha önce oluşturduğunuz ticket’ları kontrol edin.

Yukarıdaki adımları izleyerek Linux ortamından alınan yedeğin Windows sunucusuna başarıyla restore edilmesini sağladınız.

    • Related Articles

    • Servicedesk Plus Integration with SCCM (Only Servers)

      Servicedesk Plus Integration with SCCM Please follow the below steps to exclude the workstations and to view only the servers. STEPS : 1) Delete all the already configured SCCM configurations. 2) If failed_*.xml files are present inside the directory ...
    • ServiceDesk Plus İster Listesi

      Wotech Bilgi Teknolojileri ManageEngine Servicedesk Plus Kurulum Öncesi Hazırlıklar (Müşteriden Beklentiler) A) Dokümanın Amacı: Yazılımın implementasyonu sırasında müşteriden beklenen isterlerin müşteriye ilelmesi amacı ile oluşturulmuştur. B) ...
    • Service Desk Plus Update Adımları

      Service Desk Plus Update Adımları Update işlemleri için aşağıdaki adımları uygulayarak gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca işlemlere başlamadan önce uygulamanın bulunduğu sunucunun snapshot veya clone almanızı ve eğer uygulamada Mssql kullanılıyorsa ...
    • Servicedesk Plus - Local Hesap Şifresinin Script Kullanarak Değiştirilmesi

      Reset Local Authentication Password SDP portalına login olurken kullanılabilen local authentication'ı aktifleştirmek ya da local authentication ile kullanılan hesapların şifresini kolay bir şekilde değiştirebilmek için aşağıdaki adımları ...
    • Pam360 Migration Adımları

      Pam360'ı farklı bir sunucuya taşıma süreci için aşağıdaki adımları kullanabilirsiniz. Mail relay'ın yeni sunucuda da çalışması için yeni cihaza da izin verilmesi gerekebilir. İşlem öncesinde mevcut Pam360 sunucusunun snapshot'ının alınması tavsiye ...