ServiceDesk Plus PDF Export Hatası (Puppeteer) ve Çözüm Yöntemi

PDF Export Hatası (Puppeteer) – Çözüm Rehberi

Merhaba,

Raporların herhangi bir formatta indirilmesinde sorun yaşıyorsanız muhtemelen loglarda aşağıdaki hatayı alıyor olabilirsiniz.

Warning
❗ Hata Açıklaması:

Puppeteer’a geçiş sonrası PDF dışa aktarma sırasında aşağıdaki hata ile karşılaşabilirsiniz:

Error in Exporting Data  
java.lang.Exception: {"error":{"message":"An `executablePath` or `channel` must be specified for `puppeteer-core`", ...}}
Idea

🔍 Olası Nedenler:

✅ Çözüm Adımları:

  1. PDF Export Onarım Paketini İndirin:

Link üzerinden .zip dosyasını indirin.

  1. İndirdiğiniz zip dosyasını çıkarın ve tüm içerikleri şu dizine kopyalayın:

/ServiceDesk/custom/pdffolder/

Mevcut dosyaların üzerine yazılmasını onaylayın.

  1. Komut satırını (CMD veya terminal) açın ve aşağıdaki komutu çalıştırın:

Info

🔹 Windows için:

pdfexport-win.exe "{\"options\":{\"init\":true,\"revision\":\"1370400\"}}"
Info

🔹 Linux için:

./pdfexport-linux "{\"options\":{\"init\":true,\"revision\":\"1370449\"}}"
  1. Servisi yeniden başlatın
    (Örn. Windows Hizmetlerinden veya terminalden startService.bat / sh startService.sh ile)

  2. PDF dışa aktarma özelliğini tekrar test edin. Sorunun çözüldüğünü doğrulayın.

Notes
📌 Not:
Alias URL ayarının (Admin > Advanced Portal Settings > Alias URL) sunucu üzerinden erişilebilir olması gerekir.