Endpoint Central sunucusunun kurulumu sırasında sunucu dilinin ingilizce ve bölgesinin US olarak seçilmesi gerektiği belirtilmektedir.
Bazı müşteri ortamlarında bu gereksinimlerin dışında bir yapılandırma ile sunucu dili Türkçe olarak yapılandırıldığında Endpoint Central'da bazı sorunlar görülebilmektedir. Örnek olarak bazı müşterilerimizde update sonrasında service start olmuş olmasına ve her şey sağlıklı gözükmesine rağmen ürünün web arayüzü açılmadığı bir case ile karşılaşmıştık. Çözüm olarak aşağıdaki adımlar ile ürün dili manuel olarak değiştirildi. Geçici bir çözüm olduğu için bir sonraki update sonrasında bu çözüm tekrar default halini alacaktır.
Kalıcı çözüm için sunucu dili ve bölgesinin güncellenmesi gereklidir.
Workaround olarak aşağıdaki adımlar uygulanarak sorun çözümlenebilir.(Her update sonrasında tekrar yapılması gerekecektir.)
Workaround:
Adımlar öncesinde EPC sunucusunun snapshot'ının alınmasını tavsiye ederim.
1. Upgrade the central server to the latest version
2. Stop the EndpointCentral Server Service.
2. Navigate to <Endpoint_Central_Server_Installed_Location>/conf/wrapper.conf and open the file with Administrator privileges
3. Add the following entries at the end of the file:
wrapper.java.additional.5000=-Duser.language=en
wrapper.java.additional.5001=-Duser.region=US
4. Start the EndpointCentral Server Service
However, the custom workaround will be reverted upon the next upgrade. If possible, Maintain the locale server in English so you can upgrade the server whenever you want to upgrade the server until this fix is released.